Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Καταργούνται όλες οι εκπτώσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ




Άγγελος Ανδρέου 
Χωρίς φοιτητικά, πολυτέκνων ή κάθε είδους εκπτωτικά εισιτήρια θα κινούνται πλέον τα τραίνα στη χώρα μας, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε την Πέμπτη (7/10) στη Βουλή.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, από την 1η Γενάρη του 2011  καταργούνται κάθε είδους εκπτώσεις στα κόμιστρα, ειδικές τιμολογήσεις μεταφοράς καθώς και κάθε άλλη υποχρέωση μεταφοράς επιβατών ή φορτίου με οικονομικούς όρους, με σκοπό το άμεσο κέρδος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι υπάλληλοι του ΟΣΕ

Το νομοσχέδιο αναφέρει ότι θα πρέπει να αποχωρήσουν 1.600 από τον ΟΣΕ, μετά και τη συγχώνευση με την ΕΔΙΣΥ και 751 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το πλεονάζον προσωπικό μεταφέρεται σε κενή οργανική θέση προτίμησης του ενδιαφερόμενου σε Φορέα Υποδοχής.

Ο μεταφερόμενος συνδέεται με το Φορέα Υποδοχής με σχέση ή σύμβαση φύσης, μορφής, χαρακτηρισμού και διάρκειας όμοιας με αυτή που τον συνέδεε με την Εταιρία από την οποία μεταφέρθηκε, κατατάσσεται στο Φορέα Υποδοχής σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο ανάλογο με τα τυπικά του προσόντα και την πραγματική και αναγνωρισμένη προϋπηρεσία του σε οποιαδήποτε από τις Εταιρίες.

Η νέα δομή

Ο ΟΣΕ θα χωριστεί σε τέσσερις βασικές εταιρείες.

Στον ΟΣΕ, στον οποίο θα συγχωνευθεί και η ΕΞΙΣΥ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπει ιδιωτικός φορέας, ο οποίος θα μπορεί να έχει και τη διοίκηση.

Ο ΟΣΕ θα ασκεί καθήκοντα διαχειριστή της σιδηροδρομικής γραμμής.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα επιφορτιστεί με την αξιοποίηση, διαχείριση και εκμετάλλευση ακινήτων, αστικών ή μη, του Οργανισμού, την αγορά ή πώληση ακινήτων, καθώς και την άσκηση κάθε είδους κτηματικών εργασιών και συναλλαγών.

Η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλάβει τη μελέτη, δημοπράτηση, προμήθεια, κατασκευή, διοίκηση έργων σιδηροδρομικής υποδομής με των επ' αυτής σιδηροδρομικών συστημάτων.

Στις αρμοδιότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς και μεταφορών πάσης φύσεως με συστήματα σταθερής τροχιάς.

Οι περιουσίες της εταιρείας

Ο ΟΣΕ μεταβιβάζει χωρίς αντάλλαγμα, όλο το τροχαίο υλικό στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο με τη σειρά του το μεταβιβάζει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το σύνολο της ακίνητης περιουσίας που ανήκει στον ΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων της σιδηροδρομικής υποδομής, περιέρχεται αυτοδικαίως κατά κυριότητα στο Δημόσιο.

Υπεύθυνη για την αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση όλων των ακινήτων του ΟΣΕ θα είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία θα ακολουθεί πιστά τις εντολές της αρμόδιας Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.

Ως αντάλλαγμα το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει όλα τα χρέη του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ, ενώ παράλληλα διαγράφονται και όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ. Τα χρέη αυτά ανέρχονται σε περίπου 10,7 δισ. ευρώ.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο

Το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίζεται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες:

- Ενεργό Δίκτυο στο οποίο διενεργούνται σιδηροδρομικές μεταφορές.

- Δίκτυο υπό Κατασκευή, δηλαδή αυτό που βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής και μετά την ολοκλήρωση του θα διασυνδεθεί με το Ενεργό Δίκτυο.

- Ενεργό Δίκτυο σε Προσωρινή Αναστολή Λειτουργίας, στο οποίο εκτελούνται εργασίες συντήρησης και επισκευής, ώστε να
- Καταργημένο Δίκτυο στο οποίο δεν διενεργούνται σιδηροδρομικές μεταφορές και παύει να αποτελεί μέρος της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

O δημόσιος τομέας...

O δημόσιος τομέας ήταν ο μοναδικός πυλώνας της όποιας ανάπτυξης έγινε στην Ελλάδα από τη μεταπολίτευση.

Ας σεβαστούμε τον συνάνθρωπο κι ας κινηθούμε ενωμένοι για την πρόοδο της χώρας ενάντια σε κάθε φιλόδοξο πολιτικό που θέλει να τα αρπάξει. Μην κοιτάμε να υποβαθμίσουμε τον άλλον, αλλά να κοιτάμε και να επιδιώκουμε να τον φτάσουμε.

Αφού δεν τα φάγαμε μαζί γιατί να τα πληρώνουμε μαζί;